Responsive horeca website

In de voormalige Zeevaartschool in Rotterdam Delfshaven is het multifunctionele De Machinist gevestigd. Een schitterend pand waar een breed scala aan mogelijkheden en activiteiten worden aangeboden. Van een hoogstaand restaurant tot gezellige kroeg, van een filmzaal via schitterende zalen voor feesten en partijen naar een verzamelgebouw voor allerlei bedrijven, waaronder dus 7U.

We hebben het hier nogal naar ons zin.

Niets leuker ook dan om je vol overgave te mogen storten op het ontwikkelen van de nieuwe website.

Dit proces heeft diverse interessante facetten vanwege de verschillende functies die De Machinist heeft. Aan de ene kant is het een horeca gelegenheid met diverse mogelijkheden en activiteiten en aan de andere kant is het een bedrijfsverzamelgebouw en worden er zalen verhuurd.

De website heeft dus verschillende doelgroepen en verschillende doelstelingen.

Het horeca gedeelte van de Machinist brengt daarbij weer allerlei andere interessante uitdagingen met zich mee. Hoe wordt een horeca website bezocht? Gebeurt dit vooral met een telefoon of tablet of toch nog met een desktop? Welke content vindt de bezoeker het belangrijkst? Kijkt men vooral naar de menukaart of is de sfeer toch belangrijker?

Nog voor de bezoeker op de website terecht komt is het de vraag via welke kanalen men de website gaat vinden. Is dat via Google of vooral rechtstreeks? En als het via Google is hoe zoeken ze dan?

We hebben bij de inrichting van de website een antwoord geprobeerd te vinden op al deze vragen en hier scenario's voor bedacht. Hoe komt iemand op de site die een hapje wil komen eten en wat verwacht deze bezoeker en wat verwacht iemand die een zaal voor een feest wil huren?

De website houdt uiteraard rekening me bezoekers die de website met een tablet of een telefoon bezoeken. Naar ons idee is dit een essentieel onderdeel van een website voor de horeca. Meer nog dan bij andere websites zullen er veel bezoekers rustig op de bank zitten met hun tablet of onderweg zijn en op hun telefoon de website bezoeken. De website is dus responsive gemaakt waarbij we gekeken hebben naar de verschillen in gebruik op de verschillende apparaten.

Naast de inrichting en de techniek is natuurlijk de vorm ook van groot belang. De sfeer van een horeca gelegenheid is een van de belangrijkste onderdelen waarop de beslissimg van de potentiele bezoeker gebaseerd wordt. De website moet deze sfeer dus ook uitstralen en de bezoeker zich op de drempel van De Machinist laten voelen. 

We hebben dan ook gebruik gemaakt van het mooie beeldmateriaal dat beschikbaar is en zo de website een vooral visuele basis gegeven. 

We zijn erg trots op het resultaat. We monitoren momenteel het gebruik van de website en ook dit ziet er vooralsnog veelbelovend uit. We hebben erg veel geleerd over de specifieke wensen en voorwaarden van een horeca website en kunnen niet wachten om onze kennis op nog meer horeca sites los te laten. 

De website is te bekijken op http://www.demachinist.nl. 

Heeft u opmerkingen of een reactie? Laat het ons weten via info@7u.nl! Wanneer u het liever persoonlijk met ons erover wilt hebben kom dan vooral langs en zie gelijk De Machinist met eigen ogen.

 

 

 

 

share

Frank Tibben

meer Projecten

Niels Bartels - 7u Digital Originals

Interactief jaarverslag

Confetti Reclame

Niels Bartels - 7u Digital Originals

De VacatureVerbeteraar

haust.nl nieuwe website

Haust.nl

Nieuwe website Jan Morsink Ikonen online

Projecten